10 januari 2024

Lichtjestocht voor een goed doel

St. Bernardusschool steunt Sophia Kinderziekenhuis met lichtjestocht.

Op donderdagavond 21 december vierden we het kerstfeest. Na het kerstdiner op school liepen alle kinderen en ouders/verzorgers een lichtjestocht door Epe. Het was een lichtjestocht voor een goed doel: de school wilde namelijk door middel van sponsoring geld ophalen voor het Sophia Kinderziekenhuis. In dit ziekenhuis verblijven kinderen met zeldzame aandoeningen. Met de lichtjestocht is geld opgehaald voor een nieuwe 3D printer. Deze 3D printer zal medicijnen kunnen printen in de vorm, kleur en smaak die kinderen willen, zodat medicijnen innemen een stuk fijner wordt. Vele kleine lichtjes samen maakten één groot stralend licht. De kinderen ontvingen van het Sophia Kinderziekenhuis een lichtje, zelf knutselden zij een lampion.

De lichtjestocht heeft het mooie bedrag van € 641 opgeleverd. Dit bedrag is geschonken aan het Sophia Kinderziekenhuis.