Voor het kind de basisschool bezoekt, wordt de belevingswereld opgebouwd uit allerlei gebeurtenissen. Naarmate het kind ouder wordt, krijgt het steeds meer besef van de wereld om hem/haar heen. De vakken aardrijkskunde, geschiedenis, biologie (natuuronderwijs) en verkeer gaan daar dieper op in. Bij de kleuters en in groep 3 is deze oriëntatie op de wereld geïntegreerd in alle lessen. Vanaf groep 4 bieden we deze vakken (behalve verkeer) thematisch aan. In groep 4 komen deze thema’s meer los te staan van de basisvakken. We behandelen vijf thema’s en leren de kinderen vaardigheden waarmee ze zelf kleine onderzoeken kunnen doen. Vanaf groep 5 krijgen de kinderen eerst informatie over het thema, verkennen daarna het thema en mogen dan hun eigen onderzoeksvraag formuleren. We leren de kinderen onderzoek te doen en dit onderzoek te verbeteren en te presenteren. In deze thema’s komen alle doelen aan bod die voor de vakken aardrijkskunde, geschiedenis en natuuronderwijs in de kerndoelen omschreven staan, inclusief burgerschap. We werken vanuit de methode Blink Wereld – geïntegreerd. Ook techniek heeft een plek binnen Blink, maar dat aanbod breiden we uit door mee te doen aan het project TechYourFuture en aan techniekprojecten vanuit het MBO.
Daarnaast bieden we verkeerslessen aan in iedere groep. In groep 7 doen alle kinderen mee aan het theoretisch en praktisch verkeersexamen en eens in de twee jaar maken we gebruik van het project Streetwise van de ANWB.