Binnen het leesonderwijs onderscheiden we de volgende vormen: technisch lezen, begrijpend lezen en leesbeleving. Bij technisch lezen gaat het om het hardop lezen van woorden of een tekst. Bij het onderdeel begrijpend lezen gaat het erom dat je begrijpt wat je leest, informatie weet te vinden en kunt verwerken. Bij het technisch leesonderwijs maken we gebruik van de methode Estafette-lezen en de werkvormen duo-lezen en mandjes-lezen. Ook maken we gebruik van de computer. We vinden het heel belangrijk dat leerlingen lezen leuk vinden. Met het onderdeel leesbeleving willen we het leesplezier bevorderen en interesse wekken voor kinderliteratuur en poëzie. Daarom lezen we zelf veel voor en brengen we een bezoek aan de bibliotheek. We hebben een eigen bibliotheek met zowel Nederlandse als Engelse leesboeken en boeken voor het opzoeken van informatie. We werken samen met de bibliotheek in Epe, die onze bibliotheek jaarlijks aanvult met boeken waardoor de collectie passend bij onze school is en er veel afwisseling is. Vanaf groep 4 werken de kinderen met Nieuwsbegrip voor begrijpend lezen. Dit is een interactieve en aansprekende methode voor begrijpend lezen. Nieuwsbegrip biedt wekelijks teksten en opdrachten en een filmpje aan de hand van de actualiteit. Meer info: www.nieuwsbegrip.nl